воскресенье, 15 февраля 2015 г.

საგანი:

ქართული ენა
კლასი:
I კლასი
თარიღი:
18.11.2014
პედაგოგი:
ნუნუ სარჯველაძე
თემა:
ასო-ბგერა „ნ“
სტანდარტი/ინდიკატორი:
ქართ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია მართლმეტყველების ელემენტარული წესების დაცვა;
ქართ. I.5. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები;
ქართ. I.6. მოსწავლეს შუძლია ანბანური პრინციპის გაგება და გამოყენება;
ის ტექნ.I.1. მოსწავლე ფლობს ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებთან დაკავშირებულ ძირითად ცნებებს და ოპერაციებს;
ის ტექნ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია ისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება;
მოსალოდნელი შედეგი
·         მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფრვა;
·         მოსწავლეს შეუძლია ანბანის შესწავლილი ასოების გამოწერა;
·         მოსწავლეს შეუძლია ანბანური პრინციპის გაგება და გამოყენება;
·         მოსწავლეს შეუძლია მარლთმეტყველების ელემენტარული წესების დაცვა;
·         მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ფონოლოგიური უნარ-ჩვევა;
·         მოსწავლეს შეუძლია კარნახით წერა და ნაბეჭდი ტექსტიდან / დაფიდან მარტივი წინადადების გადაწერა;
·         მოსწავლე დაეუფლება ისტ-ის ტექნიკის გამოყენების ელემენტარულ უნარ-ჩვევებს, გამოიყენებს საგანმანათლებლო სფეროში;


გაკვეთილის მიზანი:
·         მოსწავლეებმა შეძლოს ასო-ბგერა ნ-ს ამოცნობა;
·         სიტყვების დამარცვლით წაკითხვა;
·         მარცვლების ხმოვანი და თანხმოვანი ასოების ამოცნობა;
·         წინადადების ინტონაციით წაკითხვა;
·         ნიმუშის მიხედვით ასოს, სიტყვის სწორად დაწერა;
·         შესრულებულ სავარჯიშოებში შცდომების აღმოჩენა;
·         ბუკის გამოყენება სწავლის პროცესში; სასწავლო თამაშები: როგორ იწერება „ნ“, მარცვლები, მონიშნე ასო „ნ“ და ა.შ.
აქტივობები:
აქტივობა 1. /გამოწვევა/:
პროვოცირება:
- რა იციან? როგორ ვიცნობთ შესწავლილ ანბანს:
თამაში კუბებით, მოსწავლეებს ვუჩვენებ ცალ-ცალკე კუბიკებს და ისინი ასახელებენ ასოებს და შესაბამის ასოზე სიტყვებს;
მაგ: ა - ატამი, ი - ირემი, თ - თაგვი და ა.შ. 


აქტივობა 2.
გავლილი მასალის გამოკითხვა: ასო-ბგერა „ფ“, მოსწავლეები მონაცვლეობით წამიკითხავენ ტექსტს და შემისრულებენ სავარჯიშოს წერილობით: ჩასვით გამოტოვებული ასო...

ჩასვით    გსმოტოვებული     ასო:

--ის   ხმა   ისმის.
მამა    ხესკა-ავს.
ვისია   ეს   ფა- ?    სო-ოსი.
აი   შავი   ძა-.


ჩასვით   გამოტოვებული   ასო:

ეს   შავი   ძა-ი    ფა-უკია.
სო-იო    ფისოს    ეძახის.
სოსო    -ისოს    ოთახშია.
მიხა    -ეხით    მოვიდა.







აქტივობა 3.
მუშაობა ცხრილებზე:
მოსწავლეებს ვაძლევ სამუშაო ფურცლებს, რომელზეც ასოებია დაწერილი; ხმამაღლა ვასახელებ ასოებს და პატარები გადახაზავენ ცხრილებში ამოკითხულ ასო-ბგერას, ერთ-ერთი რომელიც მინდა ავხსნა, ამ შემთხვევაში „ნ“, დარჩება;

  ხ


  ვ


ფიზკულტურული წუთშესვენება (მხიარული ლექსის ფონზე);

აქტივობა 4.
ასო-ბგერა „ნ“ გაცნობა; პატარები ლექსით ხვდებიან ახალი ასო-ბგერის მობრძანებას:
 „ჩვენი გუკი გელოდა,
სიხარულის მჩენი;
იყოს ფეხბედნიერი,
მობრძანება შენი!“

დაფაზე დავუწერ ასო „ნ“-ს და აღვწერ: - იწერება ორ „სართულზე“, იწყება ზედა „სართულზე“ და მთავრდება შუა „სართულზე’, აქვს მრგვალი მუცელი, იწერება ერთ უჯრაში. ამოვაწერინებ დაფაზე და რვეულში;

აქტივობა 5.
ისტ-ის გამოყენებით „კამა ბუკი“ „ნ“ ასოზე დავალებებზე მუშაობა; საპრეზენტაციო მასალების, ანიმაციების ნახვა–დათვალიერება ბუკების გამოყენებით;


აქტივობა 6.
„უაზრო მარცვლები“, ამოვიკითხოთ მარცვლები:

სააზროვნო კითხვები:
-რა უნდა მივუწეროთ „ნ“-ს რომ მივიღოთ მარცვალი?
-როგორ გავიგოთ სიტყვაში რამდენი მარცვალია?
-რატომ არის „ან“, „ენ“, „უნ“, „ინ“, „ონ“ მარცვლები“?
-„ნ“ ხმოვანია თუ თანხმოვანი?
-ი,ა,ე,ო,უ ხმოვანია თუ თანხმოვანი?
-ჩამოთვალეთ სიტყვები, რომლებიც „ნ“-ზე იწყება:
წავიკითხავთ ტექსტის ნაწილს;


აქტივობა 7.
ინფორმაცია განსჯისათვის:
მოსასმენ მასალად -„ ნატვრისთვალი წიგნში“ ნ.ხეთაგური
პრეზენტაცია;

აქტივობა 8. ‘
საშინაო დავალება : დამიხატეთ საგნები, რომლებიც „ნ“ ასოზე იწყება და ამოვწეროთ დავალების რვეულში ასო-ბგერა „ნ“;

დროის მენეჯმენტი
აქტივობა 1. (გამოწვევა) როგორ ვიცნობთ შესწავლილ ანბანს? 4 წთ
აქტივობა 2. ასო-ბგერა „ფ“  4 წთ
აქტივობა 3. მუშაობა ცხრილებზე 4 წთ
წუთშესვენება 2 წთ
აქტივობა 4. ასო-ბგერა „ნ“-ს გაცნობა 5 წთ
აქტივობა 5. ისტ-ი 4 წთ
აქტივობა 6. მარცვლები 7 წთ
აქტივობა 7. მოსასმენი მასალა 4 წთ
აქტივომა 8. საშინაო დავალება 1 წთ
შეფასების სტრატეგიები
დაკვირვება, ჩანაწერები, კომენტარი
რესურსები
ტექნიკა და ინსტრუმენტები: სასკოლო ბუკი, ინტერნეტრი, სასწავლო  და მეთოდური ლიტერატურა. „დედა ენა“ ნ.გორდელაძე, გ,ჩხენკელი, მოსწავლის რვეული; თვალსაჩინოება ნასატები, ვიკიპედია,google
შენიშვნა



Комментариев нет:

Отправить комментарий