пятница, 27 февраля 2015 г.

სილაბუსი: ქართული ენა 1 კლასი


სასწავლო საგნის სახელწოდება
ქართული ენა
მასწავლებლის სახელი და გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ნუნუ სარჯველაძე; სამტრედია, სოფ: კორმაღალი; ტელ:
სწავლების კლასი
I კლ.
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
30 სასწავლო კვირა
კვირაში 7 საგაკვეთილო საათი
ჯამურად - 210 სთ
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
წინასაამბანო პერიოდი - საათების რაოდენობა 21 სთ.
საამბანო პერიოდი - ჯამურად 96 სთ
ანბანისშემდგომი პერიოდი - ჯამურად 93 სთ
 
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
ესგ-ით გათვალისწინებული საგანი
სასწავლო საგნის მიზანი
·         saswavlo sagnis mizania moswavles ganuviTardes zepirmetyvelebis, wera-kiTxvis unari, moswavles Seuqmnas baza mSobliuri enis, gramatikis dasaufleblad. moswavlem SeZlos SeZenili codnis praqtikaSi gamoyeneba.
სასწავლო საგნის ამოცანები
·         saswavlo sagnis amocanaa gamoumuSavdes moswavles informaciis gageba,analizis da Sefasebis unari. enis komunikaciuri aspeqtebi, mxatvruli teqstis gagebisa da TviTgamoxatvis unari, kaligrafiuli kulturis unari.
საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
მეცადინეობის  ფორმები
სწავლების მეთოდები
·         ინტერაქტიური;
·         ინდივიდუალური, წყვილებში;
·         ინტეგრირებული;
სასწავლო კურსის შეფასება:
შეფასების ტიპები:
1.საკლასო სამუშაო
2.საშინაო დავალება
3.შემაჯამებელი სამუშაო
სამივე კომპონენტს ერთნაირი წონა აქვს.
 
რესურსები
·         მოსწავლის სახელმძღვანელო და რვეული;
·         მასწავლებლის წიგნი;
·         დაფა, ცარცი/მარკერი (ორი ფერის);
·         თაბახის დიდი ფურცლები, წებოვანი ფურცლები;
·         საწერ-კალამი, ფანქრები (შავი,ფერადი), წიგნის სანიშნე;
·         კომპიუტერი;
მოსწავლის და მასწავლებლის სახელმძღვანრლო;დამხმარე ლიტერატურა;თვალსაჩინოება;ტექნიკური საშუალებები;ინტერნეტსაიტები,ადამიანური რესურსები
·         ქართული ენა I კლ. მასწავლებლის, მოსწავლის სახელმძღვანელო, მოსწავლის სამუშაო რვეული; გორდელაძე, კუხიანიძე; „ბაკურ სულაკაურის „გამომცემლობა;
 
მისაღწევი შედეგები:
·         ქართ. III.1
·         ქართ. III.2
·         ქართ. III.3
·         ქართ. III.4
·         ქართ. III.5
·         ქართ. III.6
·         ქართ. III.7
·         ქართ. III.8
·         ქართ. III.9
·         ქართ. III.10
·         ქართ. III.11
·         ქართ. III.12
·         ქართ. III.13
·         ქართ. III.14
·         ქართ. III.15
 
სამუშაო დისციპლინა;
 
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
დავალიანების დასაშვები რაოდენობა;
აღდგენები;
საჯარიმო ზომები;
წახალისების ფორმები;
 
დგინდება ესგ-ის გათვალისწინების შესაბამისად;
წახალისების ფორმებიდან ვიყენებთ: ფერად სტიკერებს, ღიმილებს, ყოველკვირეულ, ყოველთვიურ, სემესტრულ და წლიურ სერთიფიკატებს, რომელიც წარმატებულ მოსწავლეს გადაეცემა;
თემატური გეგმა:
საკითხთა ჩამონათვალი
საათების განაწილება საკითხებზე;
სარეზერვო საათების რაოდენობა;
შემაჯამებელი გამოკითხვები
 
 
შესასწავლი თემა
წინასაამბანო პერიოდი:
1.                    შემოდგომა
2.                    სკოლა
3.                    შინაური ცხოველები და ფრინველები
4.                    გარეული ცხოველები და ფრინველები
5.                    ოჯახი
6.                    ქუჩა
7.                    თამაში
8.                    წიგნის მაღაზიაში
9.                    ზამთარი
10.                 სპორტი
11.                 ზაფხული
12.                 ხელოვნება (სცენა)
 
საანბანო პერიოდი:
1.        ასო-ბგერა ი, ა
2.        ასო-ბგერა თ
3.        ასო-ბგერა ს
4.        ასო-ბგერა ხ
5.        ასო-ბგერა ო
6.        ასო-ბგერა ე
7.        ასო-ბგერა უ
8.        ასო-ბგერა ძ
9.        ასო-ბგერა მ
10.     ასო-ბგერა შ
11.     ასო-ბგერა კ
12.     ასო-ბგერა ვ
13.     ასო-ბგერა ფ
14.     ასო-ბგერა ნ
15.     ასო-ბგერა ზ
16.     ასო-ბგერა რ
17.     ასო-ბგერა ჩ
18.     ასო-ბგერა დ
19.     ასო-ბგერა ღ
20.     ასო-ბგერა ლ
21.     ასო-ბგერა ქ
22.     ასო-ბგერა გ
23.     ასო-ბგერა ბ
24.     ასო-ბგერა პ
25.     ასო-ბგერა ყ
26.     ასო-ბგერა ც
27.     ასო-ბგერა ტ
28.     ასო-ბგერა წ
29.     ასო-ბგერა ჭ
30.     ასო-ბგერა ჯ
31.     ასო-ნგერა ჟ
32.     ასო-ბგერა ჰ
33.     ქართული ანბანი
34.     იაკობ გოგებაშვილი
ანბანის შემდეგ საკითხავი:
1.        ია
2.        გაზაფხული
3.        ბუდე
4.        „თებერვალი ბერავდაო“(ხალხური)
5.        „ყაყაჩოსა სიწითლითა“(ხალხური)
6.        ხუთი თითი
7.        ხუთი ხმოვანი
8.        ნუცას სკოლა
9.        ბავშვის სათვალე
10.     მარცვალი
11.     მსუნაგი და ბეჯითი
12.     შინაარსით საპირისპირო და მსგავსი სიტყვები
13.     „ნიბლია“(ხალხური)
14.     კაკანა ქათამი
15.     სავარცხლიანი ოფოფი
16.     ყურცქვიტა კურდღელი
17.     დიდი და მშვიდობიანი კამეჩი
18.     პატარა ცხოველები
19.     რას რა ჰყავს?
20.     ჩიტი და ვასო
21.     მკვეხარა კამეჩი
22.     ვანო, კატო და ჩიტი
23.     კატა და ძეხვები
24.     „აფრინდა ქორი, აფრინდა“
25.     კუდა ხარი და ბუზები
26.     პეპელა და ფუტკარი
27.     ჩიტი და მელა (ზღაპარი)
28.     ოთხი დრო
29.     რა დროა?
30.     მეცხვარე და მარტი
31.     სავარჯიშოები
32.     ქორი და იხვი
33.     კოღო და ლომი
34.     გვრიტი და მტრედი
35.     ირემი
36.     მწყერი და ღამურა
37.     ნახატი და სიტყვა
38.     „მზე დედა აჩემი...“
39.     „ჟუჟუნა წვიმა მოვიდა“
40.     „იზარდე, მწვანე ჯეჯილო“
41.     ქუედი და მამლის ბოლო
42.     ცრუ
43.     საბრალო ბებერი
44.     მუხა და ლერწამი
45.     ორი ღვთისნიერი ძმა
46.     ბრძნული აზრები
47.     ციხე-დარბაზი
48.     „თხა და ვენახი“
49.     „შესძლებელია?“
50.     მეფე ვახტანგ გორგასალი
51.     თამარ მეფე
52.     მეფე ერეკლე
53.     გლეხი და თივა
54.     ქართული ლექსიკონი
55.     ასოთა სახელები და პატარა ლექსიკონი
56.     რა აკლია ხუთფურცელას?
57.     რწყილი და ჭიანჭვე;ა
58.     დავით აღმაშენებელი
 
საათი
დრო

 

 

განხილულია და დამტკიცებულია სსიპ სამტრედიიდ რ-ნოს, სოფ: კორმაღლის სკოლის დირექტორის შ.გიორგაძის/ მიერ

 

 

 

შეფასება:

სტანდარტის მიხედვით დაწყებით კლასებში ვიყენაბთ მიმდინარე და შემაჯამებელ განმავითარებელ შეფასებას, რომელიც შემოიფარგლება კომენტარებით; მოსწავლის თვითშეფასებას, მეგობრის შეფასებას ე.წ. „კრიტიკული მეგობარი“.

ახალი ესგ-ის მიხედვით წლიური შეფასება ხდება ჩათვლების შემდეგი სისტემით:

  • წარჩინებით ჩაეთვალა;
  • ჩაეთვალა;
  • პირობით ჩაეთვალა;

წარჩინებით ჩაეთვალა ეწერება მოსწავლეს, თუ ის სემესტრის განმავლობაში სისტემატურად :

  • ყურადღებით იყო ჩართული სამუშაო პროცესში;
  • დავალებებს ასრულებდა სწორად და ადვილად პოულობდა შეცდომებს;
  • სვამდა ლოგიკურ კითხვებს;
  • ეხმარებოდა თანაკლასელებს წყვილებში ან ჯგუფში მუშაობის დროს;
  • პრეზენტაციის დროს საუბრობდა გარკვევით და არგუმენტირებულად;

ჩაეთვალე ეწერება მოსწავლეს, თუ ის სემესტრის განმავლობაში:

  • ყურადღებით იყო ჩართული სამუშაო პროცესში;
  • ცდილობდა დავალებები შეესრულებინა სწორად;
  • ხელს არ უშლიდა თანაკლასელებს წყვილებში ან ჯგუფში მუშაობის დროს;

       პირობით ჩაეთვალა ეწერება მოსწავლეს, თუ ის სემესტრის განმავლობაში წინა (ჩათვლის) კრიტერიუმსაც ვერ აკმაყოფილებდა;

სტანდარტის მიხედვით დაწყებით კლასებში განსაკუთრებული ყურადღება უნდა მიექცეს შემდეგ უნარ-ჩვევებს:

  • ხმამაღალი კითხვა
  • ჩუმი კითხვა (მარტივი საკითხავი ამოცანების დამოუკიდებლად გადაჭრა)
  • გამოწერა
  • გადაწერა
  • კარნახით წერა
  • წარმოსახვის უნარი
  • ეპიზოდების თხრობა
  • შინაარსის ვრცლად და მოკლედ გადმოცემა
  • სინაარსის გადმოცემა საკვანძო სიტყვებზე დაყრდნობით
  • ტექსტის ინტერპრეტირება
  • მსჯელობა
  • გამომეტყველებით კითხვა

 

სასიცოცხლო უნარ-ჩვევები:

  • შემოქმედებითობა
  • თანამშრომლობა
  • სასწავლო ატივობებში მონაწილეობის ხარისხი

 

 

უნარ-ჩვევები ფასდება  შემდეგი დავალებებით:

  • დასმულ კითხვებზე პასუხის გაცემა
  • სხვადასხვა ტიპის ლექსიკური და გრამატიკული სავარჯიშოები
  • დისკუსიის მოწყობა პრობლემურ საკითხთან დაკავშირებით
  • სხვადასხვა ტიპის საკითხავი და მოსასმენი ამოცანების გადაჭრა
  • სხვადასხვა ტიპის ზეპირი აქტივობის შესრულება დამოუკიდებლად, მეწყვილესთან ერთად ან ჯგუფურად.

მასწავლებლისათვის მოსწავლეებზე დაკვირვება შეფასების ერთ-ერთი ყველაზე ხელმისაწვდომი ფორმაა.

კლასზე დაკვირვების სქემა:

 
საბა
მათე
მარიამი
იღებს მონაწილეობას დისკუსიებში
 
 
 
ტექსტთან დაკავშირებით გამოთქვამს წინასწარ ვარაუდებს
 
 
 
ადასტურებს ან უარყოფს წინა ვარაუდებს
 
 
 
იტენებს ტექსტს, რათა დაასაბუთოს ვარაუდები
 
 
 
კითხულობს გამართლა
 
 
 
იყენებს კონტექსტს სიტყვის მნიშვნელობის გამოსაცნობად
 
 
 
შეუძლია საკუთარი სიყვებითტექსტის შინაარსის გადმოცემა
 
 
 
შეუძლია დავალებების კეთება სხვებთან ერთად
 
 
 

 

ქცევას აღვნიშნავთ პირობითი ნიშნებით:

ყ=ყოველთვის

ხ=ხანდახან

ი=იშვიათად

ა=არასოდეს

 

 

 

 

დანართი

იმისათვის, რომ შევამოწმოთ მოსწავლეთა მიღწევის დონე, შესაძლებელია შეფასების დაწვრილებითი სქემის გამოყენება. აღმოჩენილი შეცდომები დაგვეხმარება ინდივიდუალური დახმარება გავუწიოთ მოსწავლეებს, რომელთა ნაწერშიც ხარვეზებია. გამოვიყენოთ პირობითი ნ იშნები: თავი გაართვა V, თავი ვერ გაართვა -.

წერილის შეფასების სქემა:

  1. არის თუ არა ნაწერის ფორმა მითიოთების შსაბამისი:

ა) აქვს თუ არა ნაწერს წერილის სახე?

ბ) შეძლო თუ არა  მოსწავლემ პირველ პირში თხრობა?

ნაწერის ფორმა მისაღებია

დავალება არ არის შესრულებული

  1. არის თუ არა წერილი დაწყებული მიმართვით?

არის

არ არის

  1. არის თუ არა აღნიშნული:

ა) რატომ იწვევს სტუმარს;

ბ) სპექტაკლის სათაური;

მიზეზი და სათაური აღნიშნულია

სათაური გამორჩენილია

ორივე გამორჩენილია

  1. არის თუ არა აღნიშნული, ვინ დგამს სპექტაკლს; თვითონ თუ მონაწილეობს?

აღნიშნულია

მხოლოდ ერთია

ორივე გამორჩენილია

  1. არის თუ არა დრო ზუსტად მითითებული (დღე, საათი)?

მითითებულია

არ არის მითითებული

  1. არის თუ არა ადგილი ზუსტად მითითებული (რომელი სკოლა, სკოლის დარბაზი)?

ორივე მითითებულია

ერთ-ერთია

არც ერთია

  1. სრულდება თუ არა წერილი ავტორის ვინაობის, სახელის მითითებით?

კი

არა

  1. განავრცო თუ არა მოსწავლემ წერილი რაიმე ლოგიკური ინფორმაციით?

კი

არა

  1. სწორად გამოყოფს თუ არა მიმართვას მძიმით (ან ძახილის ნიშნით) ძირითადი ტექსტიდან?

კი

არა

  1. დაიცვა თუ არა სათაურის ბრჭყალებში ჩასმის წესი?

კი

არა

  1. სვამს თუ არა სწორად წერტილს?

ყოველთვის სვამს

ერთი შეცდომაა

შცდომებია

  1. სწორად სვამს თუ არა „ამ“ და „ავ“ თემისნიშნიან ზმნებს (ვდგამთ, ვმართავთ)?

კი

არა

  1. სხვა გრამატიკულ-ორთოგრაფიული შცდომები:

არც ერთი არ გვხვდება

ერთი-ორია

ორზე მეტია

  1. არის სხვა შცდომები პუნქტუაციაში:

არც ერთი არ გვხვდება

ერთი-ორია

ორზე მეტია

 

 

 

 

 

თხზულების შეფასების კრიტერიუმები:

1.ამომწურავად, სრულიად არის თუ არა დაწერილი თხზულება, ე.ი. გასცა თუ არა მოსწავლემ პასუხი გეგმაში მოცემულ ყველა საკითხს?

ხუთივე საკითხზე არის პასუხი

ოთხი

სამი

ორი

ერთი

2.თანმიმდევრულად არის თუ არა გადმოცემული ნაწერში გეგმის საკითხები?

ნაწერი თანმიმდევრულია

ნაწერი ნაწილობრივ არის თანმიმდევრული

თანმიმდევრობა საერთოდ არ არის დაცული

3.არის თუ არა ნაწერში აზრი გასაგებად, ცხადად გადმოცემულ: ხომ არ არის ზედმეტი ინფორმაცია, რომელიც მოცემულ თემას ეხება და ხელს უშლის ძირითადი აზრის აღქმას; ხომ არ მეორდება ერთი და იგივე აზრი?

ცხადადაა ყველაფერი

ზოგი ნაწილი არ არის ცხადი

ბუნდოვანია

4.როგორია ნაწერის ლექსიკა?

კარგია, მდიდარია

დამაკმაყოფილებელია

მწირია (ვხვდებით ბარბარიზმებს, ჟარგონებს)

5.გრამატიკულ-ორთოგრაფიული შეცდომები:

სამზე ნაკლებია

სამი-ოთხია

ოთხზე მეტია

6.მექანიკური (ასოების, სიტყვების გამოტოვება) და გრაფიკული შეცდომები:

არც ერთი არ არის

მხოლოდ ერთია

ერთზე მეტია

7.შეცდომები პუნქტუაციაში:

მხოლოდ ორი ან ნაკლებია

სამი-ოთხია

ოთხზე მეტია

8.რამდენად ორიგინალურია ნაწერი, ხომ არ არის ნაწერი ან მისი რომელიმე ნაწილი შთამბეჭდავად (ლოგიკურად) გავრცობილი?

შთამბეჭდავია

რიგითია

მდარეა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

შეფასების კრიტერიუმები:

 1.არის თუ არა ნაწერი სრული: შეასრულა თუ არა მოსწავლემ დავალების ორივე მითითება?

ა) ორივე მითითება შესრულებულია

ბ) შესრულებულია მხოლოდ ერთი

გ) დავალება საერთოდ არ არის შესრულებული

2. როგორია მოსწავლის ლექსიკური მარაგი?

ა) უხვია

ბ) დამაკმაყოფილებელია

გ) მწირია

3.იცავს თუ არა მოსწავლე ენის ლექსიკურ-სემანტიკურ წესებს (მაგ:ჩაიდანი დგას, ხალიჩა აფენია, წიგნები აწყვია...)?

ა) წესები ადვულია

ბ) გვხვდება მხოლოდ ერთი დარღვევა

გ) შცდომებია

4.არის თუ არა ნაწერში ბარბარიზმის გამოყენების შემთხვევები?

ა) საერთოდ არ არის

ბ) არის მხოლოდ ერთი

გ) ერთზე მეტია

5. არის თუ არა ნაწერში დიალექტიზმის გამოყენების შემთხვევები?

ა) საერთოდ არ არის

ბ) არის მხოლოდ ერთი

გ) ერთზე მეტია

6.იცავს თუ არა მოსწავლე უცხო სიტყვათა მართლწერის წესებს (მაგნიტაფონი/მაგნიტოფონი, მდივანი/დივანი და სხვა)?

ა) წესები დაცულია

ბ) დარღვევა მხოლოდ ერთია

გ)შეცდომებია

7.არის თუ არა ნაწერში სხვა გრამატიკულ-ორთოგრაფიული შეცდომები?

ა) საერთოდ არ არის

ბ) არის მხოლოდ ერთი

გ) ერთზე მეტია

8.იცავს თუ არა მოსწავლე პუნქტუაციის წესებს ჩამოთვლისას (ორწერტილი,მძიმე)?

ა) წესები დაცულია

ბ) დარღვევა მხოლოდ ერთია

გ) შეცდომებია

9.სხვა შცდომები პუნქტუაციაში:

ა) საერთოდ არ არის

ბ) არის მხოლოდ ერთი

გ) ერთზე მეტია

 

 

წერითი დავალებს განმარტებითი ლექსიკის შესამოწმებლად

ქართული ენის განმარტებითი ლექსიკონისა და ორთოგრაფიული ლექსიკონის მიხედვით

 

ტანსაცმელი და ფეხსაცმელი:

მისაღებია:

 შორტი, სვიტრი (//სვიტერი), ჯემპრი, პალტო, ჟაკეტი, პულოვერი, ჟილეტი, კოფთა,   კოლგოტი, რეიტუზი, წინდა, შარვალი, პერანგი, კაშნე, კოსტიუმი, ბლუზა, პიჯაკი, როლინგი, ქურთუკი, მაისური, ლაბადა (საწვიმარი), ქურქი, ხალათი;

ბარბარიზმებია:

ნასკი, ტოპიკი, შუბა, კურტკა, იუბკა, შორტიკი, კეპკა, საროჩკა, მაიკა, კოსტუმი (პიჯაკის ნაცვლად), კალგოტკა, შლაპა, ბასანოჩკები, ბათინკები, საპოშკები, შლოპანცები, ჩუსტიკები, ვალინკები...

ავეჯი და ჭურჭელი:

მისაღებია:

ბუფეტი, სერვანტი, ეტაჟერი, ტრელაჟი, კომოდი, ტუმბო, დივანი, ჭაღი, შანდალი, ლამპა, ნათურა, თარო, თახჩა, განჯინა, კარადა, სერვიზი, ბოკალი, საინი, თეფში, ლანგარი, საწვნე, ტაშტი, თასი, მათლაფა, ფიალა, კათხა, ტოლჩა, ლამბაქი, ფინჯანი, ქურა, ონკანი...

ბარბარიზმებია:

შკაფი, ეტაჯერი, ლუსტრა, ნაჩნიკი, ვეშოლკა, კრუშკა, რუმკა, ჩაშკა, ჩაინიკი, კრესლო, კრაოტი, რაკოვინა, კრანი, პლიტა, დუხოვკა, ფეჩი...

Комментариев нет:

Отправить комментарий