пятница, 27 февраля 2015 г.

სილაბუსი: ბუნება 1 კლასი


სასწავლო საგნის სახელწოდება
ბუნება
მასწავლებლის სახელი და გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ნუნუ სარჯველაძე; სამტრედია, სოფ: კორმაღალი; ტელ:
სწავლების კლასი
I კლ.
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
სახელმძღვანელო მოიცავს 19 თემას და 58 გაკვეთილს; გვაქვს სარეზერვო დრო, რომელიც სხვადასხვა აქტივობებისა და დამოუკიდებელი სამუშაოსათვის გამოიყენება;
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
  1. მე და ჩემი სხეული
  2. ჩემი სკოლა
  3. ოჯახი
  4. შემოდგომა
  5. საკვები - ხილი, ბოსტნეული
  6. უსაფრთხოების სადარაჯოზე
  7. სავაჭრო ობიექტები (მარკეტი/სუპერმარკეტ
  8. სამოსი
  9. ზამთარი
  10. ფერი და ფორმა
  11. დღე და ღამე
  12. შეგრძნებები
  13. ჯანმრთელობის სადარაჯოზე
  14. როგორ და სად ვერთობით?
  15. გაზაფხული
  16. მზე, მთვარე და ვარსკვლავები
  17. ცხოველთა სამყარო
  18. მცანარეები
  19. ზაფხულიც მობრძანდა
 
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
ესგ-ით გათვალისწინებული საკითხები და საათები;
სასწავლო საგნის მიზანი
  • შეგრძნების ორგანოების დასმარებით ნაცნობი ობიექტების აღწერა;
  • ორგანიზმების გარეგნული ნიშნებით დაჯგუფება, სერიაცია;
  • სხეულების/მოვლენების მსგავსება-განსხვავება;
  • ლოკალური გარემოს აღწერა;
  • ჰიგიენისა და უსაფრთხოების წესების დაცვა;
  • გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
სასწავლო საგნის ამოცანები
  • მოსწავლე უნდა აგროვებდეს მასალას (მაგ: ჰერბარიუმი, ჟურნალ-გაზეთების ილუსტრაციები...) ავლენდეს მცენარეებისა და ცხოველების ორგანიზმის ძირითადი ნაწილების მრავალფეროვნებას და აკეთებდეს კოლაჟს;
  • მოსწავლე უნდა იცნობდეს ცოცხალი ობიექტების მრავალფეროვნებას - ადამიანი და მისი აღნაგობა; მცენარეებისა და ცხოველების მრავალფეროვნება (მაგ: ხე, ბუჩქი, ბალახი, ხილი, ბოსტნეული, შინაური და გარეული ცხოველები);
  • მოსწავლეს უნდა შეეძლოს დაკვირვება და დასახელებს მოძრავი ობიექტების ნაწილების, რომელთა მეშვეობითაც ის გადაადგილდება;
  • მოსწავლეს უნდა შეეძლოს დაკვირვების საფუძველზე აღწეროს გზა სახლიდან სკოლამდე;
  • მოსწავლეს უნდა შეეძლოს მსჯელობა ცხოვრების ჯანსაღი და ჯანმრთელი წესების შეასახებ;
  • მოსწავლე უნდა საუბრობდეს გადაუდებელი დახმარების სამსახურების დანიშნულებაზე, უნდა იცნობდეს მათ სიმბოლიკას და ასახელებდეს საკონტაქტო ტელეფონებს;
  • მოსწავლე უნდა ღებულობდეს მონაწილეობას სკოლის გარემოს გაუმჯობესებისათვის დაგეგმილ აქციებში;
 
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
ძირითადი სასწავლო საგანი;
საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
მეცადინეობის  ფორმები
სწავლების მეთოდები
  • ინტერაქტიური;
  • ინდივიდუალური, წყვილებში;;
  • ინტეგრირებული;
სასწავლო კურსის შეფასება:
შეფასების ტიპები:
1.საკლასო სამუშაო
2.საშინაო დავალება
3.შემაჯამებელი სამუშაო
 
სამივე კომპონენტს ერთნაირი წონა აქვს.
 
 
 
 
 
 
რესურსები
  • მოსწავლის სახელმძღვანელო და რვეული;
  • მასწავლებლის წიგნი;
  • დაფა, ცარცი/მარკერი (ორი ფერის);
  • თაბახის დიდი ფურცლები, წებოვანი ფურცლები;
  • საწერ-კალამი, ფანქრები (შავი,ფერადი), წიგნის სანიშნე;
  • კომპიუტერი;
მოსწავლის და მასწავლებლის სახელმძღვანრლო;დამხმარე ლიტერატურა;თვალსაჩინოება;ტექნიკური საშუალებები;ინტერნეტსაიტები,ადამიანური რესურსები
  • ბუნება, I კლ. მასწავლებლის, მოსწავლის სახელმძღვანელო,  გ.კვანტალიანი; „ბაკურ სულაკაურის „გამომცემლობა;
 
მისაღწევი შედეგები:
 
  • ბუნ.I.1.
  • ბუნ.I.2.
  • ბუნ.I.3.
  • ბუნ.I.4.
     ბუნ.I.5.
     ბუნ.I.6.
     ბუნ.I.7.
     ბუნ.I.8.
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
დავალიანების დასაშვები რაოდენობა;
აღდგენები;
საჯარიმო ზომები;
წახალისების ფორმები;
 
დგინდება ესგ-ის გათვალისწინების შესაბამისად;
წახალისების ფორმებიდან ვიყენებთ: ფერად სტიკერებს, ღიმილებს, ყოველკვირეულ, ყოველთვიურ, სემესტრულ და წლიურ სერთიფიკატებს, რომელიც წარმატებულ მოსწავლეს გადაეცემა;
თემატური გეგმა:
საკითხთა ჩამონათვალი
საათების განაწილება საკითხებზე;
სარეზერვო საათების რაოდენობა;
შემაჯამებელი გამოკითხვები
 
 
შესასწავლი თემა
საათი
დრო
თავი 1. მე და ჩემი სხეული
  • მე და ჩემი კლასელები
  • სხეულის ნაწილები
თავი 2. ჩემი სკოლა
  • მოგზაურობა სკოლაში
  • მოგზაურობა სკოლის გარეთ
  • სკოლაში ქცევის წესები
თავი 3.  ოჯახი
  • ჩვენი ოჯახის წევრები
  • როგორ ვეხმარებით უფროსებს
  • სად ცხოვრობს ოჯახი?
  • რისგან აშენებენ სახლებს?
  • ავეჯი და პირადი ნივთები
  • სახიფათო ნივთები
თავი 4.  შემოდგომა
შემოდგომა
  • შემოდგომის ფერები
  • რთველი
თავი 5.  საკვები - ხილი, ბოსტნეული
  • ჩვენ გვიყვარს ხილი
  • რა უფრო გემრიელია?
  • ხილია თუ ბოსტნეული?
  • სასარგებლო საკვები
  • საჭმელი
  • სასმელი
თავი 6. უსაფრთხოების სადარაჯოზე
  • გზა სახლიდან სკოლამდე
  • საგზაო მოძრაობის წესები
  • საგზაო ნიშნები და ტრანსპორტი
  • რომელი ტრანსპორტით ვიმგზავროთ?
თავი 7.  სავაჭრო ობიექტები: მარკეტი/სუპერმარკეტი
  • მაღაზიაში
  • ქართული ფული
თავი 8. სამოსი
  • რას ვიცვამთ?
  • როგორ იმოსებიან ადამიანები?
თავი 9. ზამთარი
  • ზამთარში
  • ახალი წელი მოსულა
თავი 10. ფერი და შმოდგომა
  • ფერი და ფორმა
  • ეს საოცარი კენჭები
თავი 11.  დღე და ღამე
  • დღე-ღამის მონაცვლეობა
  • ვის არ სძინავს ღამით?
თავი 12.  შეგრძნებები
  • როგორ ამოვიცნობთ საგნებს?
  • ყნოსვა და გემო
თავი 13. ჯანმრთელობის სადარაჯოზე
  • ექიმი და წამლები
  • გინდა ჯანმრთელი იყო?
  • ვივარჯიშოთ ყველამ ერთად
თავი 14. როგორ და სად ვერთობით?
  • ცირკში
  • ნიკოლოზი და მაია ზოოპარკში
  • ჩვენი ზოოპარკი
თავი 15. გაზაფხული
  • გაზაფხულის მობრძანება
  • გაზაფხული ჩვენს ეზოში
თავი 16. მზე, მთვარე და ვარსკვლავები
  • მოგზაურობა კოსმოსში
  • რა მოხდება, მზე რომ „ჩაქრეს“?
თავი 17. ცხოველთ სამყარო
  • ჩვენი ოთხფეხა „მეგობრები“
  • შინაური ფრინველები
  • ზოგი დადის, ზოგი დახოხავს
  • წყლის ბინადრები
  • ფრინველთა ხმები
  • პატარა ექვსფეხა ცხოველები
თავი 18. მცენარეები
  • მოვუაროთ ყვავილებს
  • ჩვენი ტყე
  • ტყის ბინადრები
თავი 19. ზაფხულიც მობრძანდება
  • ზაფხულიც მოვიდა
  • ექსკურსია ტყეში
  • ქცევის წესები
 
 

 

მოსწავლეთა ინდივიდუალური შეფასება უნდა ხდებოდეს ხშირად და სხვადასხვა მიმართულებით. იგი უნდა ეყრდნობოდეს მასწავლებლის თითოულ მოსწავლე\ზე დაკვირვების შედეგად დაგროვილ მონაცემებს.

შესაძლოა შეფასება მოხდეს შემდეგი კრიტერიუმების გათვალისწინებით:

             რამდენად სწორად ამოიცნობს და ასახელებს მოსწავლე საგნებსა თუ მოვლენებს;

             რამდენად მკაფიოდ შეუძლია მას აზრის ჩამოყალიბება;

             მსგავსი და განსხვავებული ნიშნების მიხედვით საგნების და მოვლენების დაჯგუფება;

             ცხრილებისა და დიაგრამების შედგენა-შევსება;

             შესასწავლ საკითხთან მიმართებაში ადეკვატური კითხვების ჩამოყალიბება;

             პრეზენტაცია-ცოდნისა და უნარის წარმოჩენა;

             ლოგიკური დასკვნების გამოტანა;

 

      საგნების ამოცნობა და დასახელება  მოსწავლის ცოდნის ხარისხის შედარებით დაბალი , I დონის მაჩვენებელია;

     უფრო მაღალი,   ii დონის კრიტერიუმებიააზრის მკაფიოდ ჩამოყალიბება“, „საგნებისა და მოვლენების დაჯგუფებადაპრეზენტაცია“;

      ყველაზე მაღალი, Iii დონის კრიტერიუმებიაცხრილების ( დიაგრამების)შევსება“, „ადეკვატური კითხვების ჩამოყალიბებადალოგიკური დასკვნების გამოტანა“;ფასდება ჯგუფური მუშაობა, რომლის დროს აქცენტირება ხდება დადებით მხარეზე; ჯგუფური მუშაობის დროს სასურველია ბავშვებმა თავად შეაფასონ სხვა ჯგუფის ნამუშევრები;

 შემაჯამებელი კომენტარი თითოეულ მოსწავლეს ეწერება სემესტრის და სასწავლო წლის დასასრულს;

    შეფასების ფორმად გამოიყენება ტესტი; რომლის საშუალებითაც ვიგებთ თუ როგორ აითვისა კლასის თითეულმა მოსწავლემ ესა თუ ის თემა, რა უნარ-ჩვევები გამოუმუშავდათ ამა თუ იმ აქტივობის შესრულებისას და რა დამოკიდებულება ჩამოუყალიბდათ გარკვეული საკითხების ირგვლივ;

Комментариев нет:

Отправить комментарий