суббота, 28 февраля 2015 г.

ხელოვნება სილაბუსი 7 კლასი

სასწავლო საგნის სახელწოდება
ხელოვნება
მასწავლებლის სახელი და გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ნუნუ სარჯველაძე; სამტრედია, სოფ: კორმაღალი;
სწავლების კლასი
VII კლ
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
მთელი სასწავლო წელი
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
  • რა არის ხელოვნება
  • ხელოვნების დარგები და ჟანრები
  • მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხები
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
ესგ-ით გათვალისწინებული საკითხები და საათები
სასწავლო საგნის მიზანი
  • კრიტიკული აზროვნება;
  • პრობლემათა გადაჭრის უნარი;
  • შემოქმედებითი აზროვნება;
  • სამოქალაქო ცნობიერება;
  • კომუნიკაციის უნარი;
  • კვლევა-ძიების უნარი;
  • თვითშეფასებისა და საკუთრი სასწავლო საქმიანობის წარმართვის უნარი;
სასწავლო საგნის ამოცანები
ფასეულობები და დამოკიდებულებები:
  • პატივისცემის გრძნობის განვითაება ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურის, ადამიანის შრომის მიმართ;
  • თანაგანცდისა და თანაგრძნობის უნარის განვითრება;
  • შემწყნარებლური დამოკიდებულების ჩამოყალიბება სხვა ადამიანების, განსხვავებული აზრისა და მსოფლმხედველობისადმი;
უნარ-ჩვევები:
  • შემოქმედებითი აზროვნებისა და გაგების უნარის განვითარება;
  • ემოციური სფეროს განვითარება;
  • წარმოსახვის, გემოვნებისა და კრიტიკული აზროვნების განვითარება;
  • ხედვის, სივრცის წარმოდგენების, დდაკვირვების უნარის, მხედველობითი მეხსიერების და ხელის მოტორიკის განვითარება;
  • შრომითი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბება;
  • საკომუნიკაციო უნარების განვითრება;
  • სახვით ა გამოყენებით ხელოვნებაში პრაქტიკული უნარ-ჩვევების შეძენა;
ცოდნა:
·         სამყაროს შესახებ წარმოდგენის ჩამოყალიბება;
·         საკუთარი და სხვათა კულტურული მემკვიდრეობის გაცნობა;
·         სახვითი ხელოვნების ენის შესწავლა;

საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
მეცადინეობის  ფორმები
სწავლების მეთოდები
  • ინტერაქტიური;
  • ინდივიდუალური, წყვილებში, ჯგუფური;
  • ინტეგრირებული;
სასწავლო კურსის შეფასება:
შეფასების ტიპები:
1.საკლასო სამუშაო
2.საშინაო დავალება
3.შემაჯამებელი სამუშაო

  • სამივე კომპონენტს ერთნაირი წონა აქვს


     
რესურსები
  • მოსწავლის სახელმძღვანელო და რვეული;
  • მასწავლებლის წიგნი;
  • დაფა, ცარცი/მარკერი (ორი ფერის);
  • თაბახის დიდი ფურცლები, წებოვანი ფურცლები;
  • საწერ-კალამი, ფანქრები (შავი,ფერადი), წიგნის სანიშნე;
მოსწავლის და მასწავლებლის სახელმძღვანრლო;დამხმარე ლიტერატურა;თვალსაჩინოება;ტექნიკური საშუალებები;ინტერნეტსაიტები,ადამიანური რესურსები:
  • ხელოვნება , ენციკლოპედიური ლექსიკონი მოსწავლეთათვის, ნ.მაჭარაშვილი „მერიდიანი“ 2005
  • სახვითი ხელოვნება, ნ.როსტომაშვილი „დიოგენე“2001
ელ.ახვლედიანი -ალბომი .თბ.1980

მისაღწევი შედეგები:
ს.გ.ხ.V.1.
ს.გ.ხ.V.2
ს.გ.ხ.V.3
ს.გ.ხ.V.4
ს.გ.ხ.V.5
ს.გ.ხ.V.6
ს.გ.ხ.V.7
ს.გ.ხ.V.8
ს.გ.ხ.V.9
ს.გ.ხ.V.10
ს.გ.ხ.V.11
ს.გ.ხ.V.12
ს.გ.ხ.V.13
ს.გ.ხ.V.14
სამუშაო დისციპლინა;

გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
დავალიანების დასაშვები რაოდენობა;
აღდგენები;
საჯარიმო ზომები;
წახალისების ფორმები;

დგინდება ესგ-ის გათვალისწინების შესაბამისად;
წახალისების ფორმებიდან ვიყენებთ: ფერად სტიკერებს, ღიმილებს, ყოველკვირეულ, ყოველთვიურ, სემესტრულ და წლიურ სერთიფიკატებს, რომელიც წარმატებულ მოსწავლეს გადაეცემა;
თემატური გეგმა:
საკითხთა ჩამონათვალი
საათების განაწილება საკითხებზე;
სარეზერვო საათების რაოდენობა;
შემაჯამებელი გამოკითხვები


შესასწავლი თემა
საათი
დრო
თემა: რა არის ხელოვნება?
  • ხელოვნების ნიმუშები და ჩვეულებრივი საგნები
  • სამყარო ხელოვნების გარეშე
  • რატომ წარმოიშვა ხელოვნება
  • ხედვა და ჭვრეტა
  • გამოსახულებებით და ნიშნებით მოთხრობილი ამბები
  • ხელოვნება-კაცობრიობის ემოციური მეხსიერება
  • ხელოვნება-კაცობრიობის სიმბოლური მეხსიერება
  • შეაფასე შენი ცოდნა
თემა: ხელოვნების დარგები და ჟანრები
  • ეს ყველაფერი ხელოვნებაა
  • ცხოვრებაში დანახული სურათები
  • წყნარი ცხოვრება
  • იდუმალი ამბები
  • დაუვიწყარი მზერა
  • შეფარული ავტოპორტრეტები
  • სახალისო გაკვეთილი-გაცოცხლებული სურათი
  • სხვადასხვა ამბები
  • ლამაზი ხედები
  • ადამიანი და სამყარო
  • ბუნება და არქიტექტურა
  • შეაფასე შენი ცოდნა
თემა: მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები
  • მოცულობის ილუზია
  • სხვადასხვა ფორმები სიბრტყეზე
  • ფიგურები სივრცეში
  • სახალისო გაკვეთილი-ანტიკვარ. მაღაზიაში
  • ფერადოვანი სამყარო
  • მხიარული და სევდიანი ფერები
  • საიდუმლო ფერები
  • სახალისო გაკვეთილი-ძველი სკივრი
  • შემოსაზღვრული სამყარო
  • მშვიდი და მღელვარე სცენები
  • შთამბეჭდავი შენობები
  • სახალისო გაკვეთილი-ჩემი ოთახი
  • შედარებით პატარა და შედარებით დიდი
  • ლამაზი ადამიანები
  • სივრცე ჩარჩოს მიღმა
  • სივრცის შექმნის კანონები
  • სინათლის მეტყვალება
  • განათებული შენობები
  • შეამოწმე შენი მხატვრული ხედვა
  • შეაფასე შენი თავი



განხილულია კორმაღლის საჯარო სკოლის ხელოვნების კათედრის მიერ და დამტკიცებულია, კორმაღლის საჯარო სკოლის დირექტორის                                       /შ.გიორგაძის/ მიერ


შეფასების ფორმები:
მოსწავლე უნდა შეფასდეს შემდეგი კომპონენტების მიხედვით:
  1. საკლასო დავალება
  2. საშინაო დავალება
  3. შმაჯამებელი დავალება (ტესტირება და [პრაქტიკული სამუშაო);









მიმდინარე შეფასების ცხრილი:


კომპონენტები

1.09
4.09
8.09
12.09
16.09
20.09
გაკვ.1
გაკვ.2
გაკვ.3
გაკვ.4
გაკვ.5
გაკვ.6
ბავშვის სახელი და გვარი
საკლასო დავალება















საშინაო დავალება







შემაჯამებელი დავალება








რეკომენდაციების ცხრილი:
                                                                           რეკომენდაცია
                                                                (ბავშვის სახელი და გვარი)
                                                 შეეცადე უფრო ყურადღებით იყო გაკვეთილზე;
                                                                   ისწავლე მე-8 გაკვეთილი
                                                 მეტი გასაქანი მიეცი ფანტაზიას, შენ ეს შეგიძლია.

შეფასების ფორმებისა და ხერხების შერჩევისას უნდა განისაზღვროს:
1.      რა ცოდნის შეძენას და რა უნარ-ჩვევების განვითარებას ითვალისწინებს სასწავლო მიზანი, რითაც დადგინდება, თუ  რა უნდა შეფასდეს;
2.      შეფასების რა ხერხს გამოიყენებს მასწავლებელი, ანუ რა აქტივობით შაფასებს მოსწავლეთა ცოდნასა და უნარ-ჩვევებს;
შეფასების ფართოდ გამოყენებული ხერხებია: დაკვირვების ჩანაწერები, მიღებული შდეგების ანალიზი, კითხვა-პასუხი, ტესტები, კროსვორდი, პორტფოლიო, გამოფენა, განმავითარებელი კომენტარი;
რას ითვალისწინებს თითოეული მკომპონენტისახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში:
ა) საშინაო დავალებები:
შეიძლება შეფასდეს შემდეგი დავალებების მიხედვით: მასალის მოძიება, რეფერატი, პრაქტიკული სამუშაო;
ბ) მიმდინარე საკლასო დავალებები:
მოიცავს შემდეგი ტიპის აქტივობებს:
1.      კონკრეტული პრაქტიკული სამუშაოს შესრულება ან ნამუშევრის შექმნა გარკვეულ თემაზე, რაც შეიძლება შეფასდეს შმდეგი კრიტერიუმების მიხედვით:
·         ორგანიზებულობა (სისტემატურობა, დროის ლიმიტის დაცვა, საჭირო მასალის, აღჭურვილობის ქონა);
·         ტექნიკის, მასალის ფლობა;
·         შემოქმედებითობა (გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღება, საკუთარი ხელწერის, ხედვის დემონსტრირება);
·         თანამშრომლობა ჯგუფური მუშაობის დროს;
2.      საკუთარი და სახვისი ნამუშევრის განხილვაში მონაწილეობა:
·         აქტიური მონაწილეობა;
·         საკუთარი აზრის დასაბუღებულად წარმოჩენა;
·         სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება;
3.      საკუთარი და სხვისი ნამუშვრების პრეზენტაცია, რაც შეიძლება შეფასდეს შემდეგი კრიტერიუმების მიხედვით:
·         სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა, აუდიტორიასთან კონტაქტი;
·         თვალსაჩინოებისა და ტექნიკური საშუალებების გამოყენება;
·         კითხვებზე ადეკვატური პასუხის გაცემა;
გ) შემაჯამებელი დავალებები:
შეიძლება შფასდეს შმდეგი აქტივობებით:
გამოფენა, პრაქტიკული სამუშაო, პორტფოლიო;
ცოდნის შესაფასებლად ვიყენებთ რუბრიკას, ვინაიდან დაწყებით კლასებში მოსწავლეები ქულებით არ ფასდებიან შეფასების კრიტერიუმად მაქსიმალურად ჩაითვლება სამი პლიუსი (+++), კრიტერიუმი დამაკმაყოფილებელია თუ მოსწავლის პრაქტიკული ნამუშევარი ფასდება მინიმუმ ერთი პლიუსით;
პრაქტიკული სამუშაოს შფასება
თარიღი:                                                     სამუშოს სახეობა:
მოსწავლე
შეფასების კრიტერიუმები

ორგანიზებულობა (დროის ლიმიტის დაცვა, საჭირო აღჭურვილობის ქონა)
მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებების ფლობა
შემოქმედებითობა (რამდენად ეფექტურად იყენებს ტექნიკას, მასალას და მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად)
თანამშრომლობა ჯგუფური მუშაობის დროს
1








პრეზენტაცია:
    1. საკუთარი და სხვისი ნამუშევრის პრეზენტაცია
    2. გარკვეული ეპოქის ან შემოქმედის ნიმუშის ანალიზი
    3. ექსპოზიციის მოწყობა
·         ხელოვნების ნიმუშის ანალიზის შეფასების კრიტერიუმები:
ნათლად, ზუსტად და მიზანდასახულად აღწერს ნამუშევარს. აღწერს არ არის გადატვირთული დეტალებით;
·         აანალიზებს მხატვრულ ნაწარმოებში გამოყენებულ სახვით ხერხებს;
·         ახერხებს კონკრეტული ნაწარმოების ან რომელიმე ხელოვანის შემოქმედების ეპოქის კონტექსტში ჩასმას;
·         ასაბუთებს საკუთარ ინტერპრეტაციას;
საპრეზენტაციო უნარების შეფასების კრიტერიუმები:
·         სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა, აუდიტორიასთან კონტაქტი;
·         თვალსაჩინოებისა და ტექნიკური საშუალებების გამოყენება;
·         კითხვებზე ადეკვატური პასუხის გაცემა;
პრაქტიკული სამუშაო:
·         კონკრეტული პრაქტიკული სამუშაოს შესრულება,ან ნამუშევრის შექმნს გარკვეულ თემაზე;
·         ორგანიზებულობა;
·         მასალის, ტექნიკისა და სხვითი ხელოვნების ირითადი პრინციპწებისა და ელემენტების ფლობა;
·         შემოქმედებითობა;
·         თანამშრომლობა ჯგუფური მუშაობის დროს;








ხელოვნების ნიმუშის ანალიზის შეფასება:
თარიღი:                              ხელოვნების ნიმუში:                                ავტორი:
მოსწავლე
შფასების კრიტერიუმები:                           შემაჯამებელი ქულები

აღწერს ნამუშევარს
1,2,3
აანალიზებს კომპოზიციას და მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს
1,2,3
ასაბუთებს საკუთარ ინტერპრეტაციას
1,2,3
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა
10

           








                       
    საპრეზენტაციო უნარების შეფასება:
თარიღი:        პრეზენტაციის სახეობა: მოხსენება-რეფერატი
მოსწავლე
შეფასების კრიტერიუმები:                                          შემაჯამებელი ქულები

სათქმელს ნათლად და გასაგებად გადმოსცემს, კონტაქტი აუდიტორიასთან
1,2,3
თვალსაჩინოებისა და ტექნიკური საშუალებების გამოყენება
1,2,3,4
კითხვებზე ადეკვატური პასუხის გაცემა
1,2,3
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა
10











პრაქტიკული სამუშაო (ნამუშევრის ) შეფასება:
საპრეზენტაციო უნარების შფასება:
თარიღი:                           სამუშაოს (ნამუშევრის) სახეობა:
მოსწავლე
შეფასების კრიტერიუმები:                                           შმაჯამებელი ქულა:

ორგანიზებულობა,დროის ლიმიტის დაცვა, საჭირო აღჭურვილობის უნარი
0,1
მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებების ფლობა
1,2,3
შემოქმედებითობა ანუ რამდენად ეფექტურად იყენებს ტექნიკას, მასალს და მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად
1,2,3,4
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა
10








კონკრეტული ნამუშევრის შეფასება:
                                                                     ქულები
1-4
5-7
8-10
მოცემულობის შესრულება (ხარისხის გაუთვალისწინებლად)
მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებების ფლობა (კომპოზიციური განაწილება, ფერი, ფორმა და ა.შ.)
შემოქმედებითობა, ანუ ეფექტურად იყენებს მასალას, ტექნიკას და მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად
საკლასო მსჯელობაში მონაწილეობის შეფასება:
თარიღი:                                             მსჯელობის თემა:
მოსწავლე
შეფასების კრიტერიუმები:                                                  შემაჯამებელი ქულა:

აქტიური მონაწილეობა
1,2,3
საკუთარი ასრის დასაბუთება
1,2,3,4
სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება
1,2,3
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10







Комментариев нет:

Отправить комментарий