საგანი:
|
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
|
|
კლასი:
|
VII
კლასი
|
|
თარიღი:
|
|
|
პედაგოგი:
|
ნუნუ სარჯველაძე
|
|
თემა:
|
„ადამიანის დამოკიდებულება სამყაროსადმი“
გაკ: „ადამიანი და სამყარო“
|
|
სტანდარტი/ინდიკატორი:
|
·
ს.გ. VII.3.მოსწავლე
აკვირდება გარემოში ობიექტებს შორის კავშირებს და ასახავს ნამუშევარში;
·
ს.გ. VII.9.მოსწავლე კრიტიკის დროს პატივისცემით ეკიდება
სხვის ნამუშევარს და აზრს;
|
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
·
ხატავს ყოფით სცენებს;
·
აკვირდება, როგორ იცვლება საგნის გამოსახულება დამკვირვებლისგან
დაშორების მიხედვით და ასახავს ნამუშევარში;
·
ასახავს ნამუშვარში ბუნებას და მასში მიმდინარე მოვლენებზე
დაკვირვების შედეგებს (მაგ. გამოხატავს შესაბამისი ფერით დღე-ღამის სხვადასხვა მონაკვეთს,
წელიწადის დროს და ამინდს).
·
კორექტულია სხვის შცდომებზე საუბრისას;
·
ტოლერანტულია განსხვავებული იდეების, სტილის, მიდგომების
მიმართ;
·
აცდის სხვას საუბარს კამათის დროს;
|
|
გაკვეთილის მიზანი:
|
·
მოსწავლე გაეცნოს ხელოვნების ნაწარმოებში ადამიანის
ბუნებაში გამოსახვის სხვადასხვა მხატვრულ ხერხებს;
·
დაფიქრდეს, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ადამიანის
დამოკიდებულება გარე სამყაროს მიმართ;
·
განუვითარდეს მოქალაქეობრივი თვითშეგნება;
|
|
აქტივობები:
|
·
პაუზებით კითხვა
·
კითხვა-პასუხი
·
დისკუსია
|
|
მუშაობის ფორმა
|
ინდივიდუალური,
წყვილებში
|
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
გამოწვევა:
პროვოცირება:
რა იციან ადამიანის სამყაროსადმი დამოკიდებულების შესახებ; ე.წ. „აბლაბუდა“, „ასოციაციური
რუკა“
სავარაუდო პასუხები: ძლიერი, უძლური, გაბატონებული, დამოკიდებული ბუნებაზე,
მეგობარი, დამნგრეველი, გარდამქმნელი და ა.შ.
აქტივობა
2. პაუზებით კითხვა; ილუსტრაციების გამოყენება:
·
ჯორჯონე „ივდითი“
·
მარკ შაგალი „გასეირნება“
·
პიტერ ბრეიგელი „მონადირეები“
·
პოლ გოგენი „ღვთაების დღე“
·
ჯუ-დე-ცზუინი „ბრძენი ფიჭვების ქვეშ“
·
ვინსეტ ვან გოგი „არლის პეიზაჟი“
·
ჰერს უინდემ ლუისი „იარაღის საწყობი ჭურვის შემდეგ“
·
სალვადორ დალი „გეოლოგიური სამართალი“
·
პიერ ჰიუვი შავანი „იმედი“
·
ნიკოლა პუსენი „პეიზაჟი“
·
ჟორჟ სერა „გასეირნება გრანტ - ჟატის კუნძულზე კვირა
დღეს“
აღწერა, კლასიფიკააცია სურათებისა მოცემული კითხვების მიხედვით:
ილუსტრაციებზე
მოცემული სურათებიდან რომელში ჩანს:
·
„ბუნებაზე გაბატონებული ადამიანი“,
·
„ბუნების მეგობარი ადამიანი“,
·
„ბუნების მორჩილი ადამიანი“,
·
ბუნების დამანგრეველი ადამიანი“
აქტივობა
3.
ინფორმაცია
ცნობისმოყვარეთათვის:
პიტერ ბრეიგელი
აქტივობა
4.
შეავსეთ ცხრილი:
·
რა ვიცი
·
რა მინდა ვიცოდე
·
რა გავიგე
საშინაო დავალება:
დამატებითი
ინფორმაციის მოძიება აღნიშნულ თემაზე ისტ-ის გამოყენებიტ; ანახატების, ჩანაწერების,
ესეების გაკეთება თემაზე: „ადამიანი და სამყარო“
|
|
დროის მენეჯმენტი
|
აქტივობა 1. „აბლაბუდა“ ; - 10 წთ
აქტივობა 2. პაუზებით კითხვა, სურათების აღწერა - 20 წთ
აქტივობა 3. ინფორმაცია ცნობისმოყვარეთათვის - 5 წთ;
აქტივობა 4. მუშაობა ცხრილზე „რა ვიცი, რა მინდა ვიცოდე, რა გავიგე“
– 5 წთ;
აქტივობა 5. საშინაო დავალება - 5 წთ;
|
|
შეფასების სტრატეგიები
|
10 ქულიანი პრინციპი
|
|
რესურსები
|
·
სასწავლო
მეთოდური ლიტერატურა VII კლასის სახელმძღვანელო, ავტ:
ნ.კუნჭულია, მ.მეხაშიშვილი, ნ.მიქაბერიძე, - მასწავლებლისა და მოსწავლის წიგნი;
·
თვალსაჩინოება, ნახატები:
ჟორჟ სერა „კვირა შუადღის შემდეგ“;
პიერ ჰიუვი შავანი „იმედი“;
ნიკოლა პუსენი „პეიზაჟი“
სალვადორ დალი „გეოლოგიური სამართალი“
·
ინტერნეტი
Wikipedia, google
|
|
შენიშვნა
|
|
вторник, 29 марта 2016 г.
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება:„ადამიანი და სამყარო“
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий