четверг, 16 мая 2019 г.

სასწავლო პროექტის გეგმის ჩეკლისტი


სასწავლო პროექტის გეგმის შეფასების კრიტერიუმები

გამოიყენეთ შემდეგი ცხრილი თქვენი გეგმის ხარისხის შესამოწმებლად.

ზოგადი კითხვა
  ღია, ფიქრის მაპროვოცირებელი კითხვა, რომელსაც ერთზე მეტი პასუხი შეიძლება ჰქონდეს
     
  ფარავს საგნობრივი სტანდარტის მნიშვნელოვან ტერმინებს/ცნებებს
  მოიცავს სხვადასხვა საგანს/თემას
  საჭიროებს მაღალი დონის სააზროვნო უნარების გამოყენებას, პასუხის გაცემა შეუძლებელია მხოლოდ ფაქტების გახსენებით.
  დაწერილია მოსწავლეთათვის გასაგებ ენაზე
  განაპირობებს მოსწავლეების აქტიურ ჩართულობას და პასუხობს მათ საჭიროებებს/ინტერესებს
თემატური კითხვა(ები)
  ღია ტიპის კითხვები, რომელთაც ერთზე მეტი პასუხი შეიძლება ჰქონდეთ
     
  საჭიროებს მაღალი დონის სააზროვნო უნარების გამოყენებას, პასუხის გაცემა შეუძლებელია მხოლოდ ფაქტების გახსენებით.
  აკმაყოფილებს საგნობრივ სტანდარტს
  მოიცავს თემის ძირითად საკითხებს
შინაარსობრივი კითხვები
  მოითხოვს ზუსტ და კონკრეტულ პასუხებს
     
  ხელს უწყობს ზოგად და თემატურ შეკითხვებზე პასუხის გაცემას
  პირდაპირ პასუხობს მიზნებს და საგნობრივ სტანდარტებს.
დასახული სტანდარტები
  იძლევა თემის შესაბამისი საგაკვეთილო პროცედურების შერჩევის საშუალებას.
     
  იძლევა შეფასების შესაძლებლობას
 თემაზე მუშაობისას ყველა შედეგი მიიღწევა
მიზნები
  კონკრეტულად აღწერს, რას შეისწავლიან მოსწავლეები, და არა მხოლოდ იმას თუ რას გააკეთებენ
     
  შეიძლება მათი შეფასება
  მოითხოვს თემის ღრმა წვდომას
  აერთიანებს შინაარსსა და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებს
შეფასების გეგმა და შეფასების ფორმები
  მოიცავს ფორმალურ და არაფორმალურ სტრატეგიებს
     
  გამოიყენება მიმდინარე შეფასების ფორმები თემაზე მუშაობის განმავლობაში
  აფასებს მაღალი დონის სააზროვნო უნარებს
  აფასებს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებს
  მოიცავს თვით- და თანატოლთა შეფასებას
  აფასებს შემდეგ ასპექტებს:
  მოსწავლეთა საჭიროებების გაზომვა
  დამოუკიდებელი მუშაობის და თანამშრომლობის წახალისება
  პროგრესის მონიტორინგი
  გაგების და მეტაკოგნიტური აზროვნების შემოწმება
  გაგების და უნარ-ჩვევის დემონსტრირება
    ყურადღებას ამახვილებს შინაარსის შესწავლაზე
  შეესაბამება თითოეულ სტანდარტს
  შეესაბამება თითოეულ მიზანს
  მოიცავს თემისთვის დამახასიათებელ კრიტერიუმებს
სასწავლო პროცედურები
  აღწერეთ თითოეული ეტაპი და შესაბამისი აქტივობა პროექტის ან თემის ყველა ეტაპისთვის
     
თავის დასაწყისში:
 შემოიტანეთ მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
 განიხილეთ პროექტის სცენარი
 განსაზღვრეთ საბაზისო ცოდნა მოსწავლეების საჭიროებათა შეფასებით
 ჩამოაყალიბეთ სასწავლო მიზნები
თავის შუაში:
 დააკონკრეტეთ სასწავლო მიზნებისკენ პროგრესის მონიტორინგისთვის შერჩეული სტრატეგიები
 დაეხმარეთ მოსწავლეებს, განივითარონ და გამოიყენონ ახალი ცოდნა და უნარ-ჩვევები    
  გადახედეთ მიმართულების   მიმცემ საკვანძო კითხვებს
  შეიცავს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების გასავითარებელ ინსტრუქციებს და მოდელირებას
თემის ბოლოში:
 აღწერეთ, როგორ წარმოაჩენენ მოსწავლეები ცოდნას (პროდუქტები, პრეზენტაციები, დემონსტრირება)
 აღწერეთ, როგორ ხორციელდება სწავლის პროცესის/შედეგის შეფასება
 დაეხმარეთ მოსწავლეებს, გააანალიზონ სწავლის პროცესი და დასახონ ახალი მიზნები
თემაზე მუშაობისას:
  აღწერეთ, როდის და როგორ გამოიყენება ფორმალური და არაფორმალური შეფასებები
  დააკონკრეტეთ სხვადასხვა ტიპის მოსწავლეთა საჭიროებების გათვალისწინების სტრატეგიები
  ახსენით, რა სტრატეგიებს იყენებთ მოსწავლეთა დამოუკიდებლად სწავლის უნარის განვითარებისთვის
  ყველა მიზნის შესაბამისი ინსტრუქციების  არსებობა
  გათვალეთ რეალისტური და ადეკვატური დრო
  შეიმუშავეთ ბუნებრივი და ლოგიკური თანმიმდევრობა

Комментариев нет:

Отправить комментарий