მათემატიკის წრე
წრის დასახელება: „ჩვენ
ვსწავლობთ მათემატიკას“
სკოლა- სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფ: კორმაღლის საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი: I კლასის მოსწავლეები.
ხანგრძლივობა: 2018-2019
სასწავლო წლის II სემესტრი
ყოველ ოთხშაბათს 13 00 სთ.-ზე (
ხანგრძლივობა 40 წთ.)
ხელმძღვანელი :
მათემატიკის
პედაგოგი - ნუნუ სარჯველაძე
საწრეო
მუშაობის
მიზანი:
·
არითმეტიკული აზროვნების
გავარჯიშება;
·
ყურადღების მობილიზებაზე
ზრუნვა;
·
გეომეტრიული წარმოდგენების
გაფართოება;
·
აზროვნების უნარის
განვითარება;
·
ცხოვრებისეული ამოცანების
გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის
გადაცემა;
·
ვარაუდების გამოთქმის
წახალისება;
·
ტესტურ დავალებებზე
მუშაობისათვის საჭირო უნარ- ჩვევების ჩამოყალიბება;
·
ინფორმაციის ორგანიზებულად
წარმოდგენის უნარის განვითარება ;
·
ფიგურათა დაჯგუფების ,
ამოცნობის უნარის განვითარება ;
·
მარტივი
კანონზომიერერბების ამოცნობა და
განვრცობა;
·
კომპლექსური პრობლემის
საფეხურებად დაყოფა და
ეტაპობრივად გადაჭრა;
·
ოლიმპიადებისთვის მზადება;
- მონაცემთა
დალაგება, დაჯგუფება და კლასიფიკაცია მითითებული კრიტერიუმების მიხედვით;
მოკლე მიმოხილვა:
(
საწრეო მუშაობის პროფილი)
მოსწავლეებში ლოგიკური
აზროვნების გასავითარებლად კარგი
საშუალებაა დამატებითი მეცადინეობების წარმართვა ,
ასევე ესგ - ით შემოთავაზებული მიზნის
შესაბამისი ცოდნის გასაღრმავებლად . კვირაში
ერთი საათი მოსწავლეებსა
და მათ მშობლებთან
შეთანხმებით I კლასში დაიგეგმება
საწრეო მუშაობის წარმართვა
სასწავლო წლის I სემესტრის განმავლობაში.
მოსწავლეებს საშუალება
მიეცემათ დამატებითი სავარჯიშოების
დახმარებით განიმტკიცონ სასკოლო
საპროგრამო მასალა. მითუმეტეს
, რომ მშობელთა
უმრავლესობა ვერ ახერხებს
შვილის დახმარებას დროის
უქონლობისა და/ან შესაბამისი
უნარების არქონის გამო…საჭირო
დავალებები თითოეულ მოსწავლეს
მიეწოდება ინდივიდუალურად ამობეჭდილი
სახით თაბახის ფურცელზე ,
რათა მოხდეს დროის
მაქსიმალურად რაციონალურად გამოყენება.
მოსწავლეები დაეჩვევიან
ლოგიკურად აზროვნებას , რაც
ესოდენ საჭიროა არა
მხოლოდ მათემატიკის , არამედ
სხვა დისციპლინების შესასწავლადაც. მოსწავლეებს
მიეცემათ საშუალება ,
თავიდანვე შეეჩვიონ ტესტურ
დავალებებს და მოძებნონ შესაბამისი
სწორი პასუხი გამორიცხვის, მსჯელობის
,
ჩასმის
და სხვა ალტერნატიული
გზების საშუალებით . მოტივაციის
ასამაღლებლად და მრავალფეროვნების უზრუნველსაყოფად მიეცემათ
ასევე სახალისო სიტუაციური
ამოცანები , ამოცანები - რომლებიც
დაკავშირებული იქნება მათ
ყოველდღიურობასთან,
აღმოაჩენენ კანონზომიერებებს და
დაინახავენ მათემატიკის პრაქტიკულ
მნიშვნელობას .
საწრეო მუშაობის
პროგრამა
N
|
თარიღი
|
თემა
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
1
|
13.02.2019
|
ათეულები (გამოყავით ათეულები და
ერთეულები)
|
პრაქტიკული მაგალითების
ამოხსნა , გამოვყოთ ათეულები და
ერთეულები:
|
დაფა
ცარცი
ფორმატის ფურცლებზე
მოცემული მაგალითები თითოეული
მოსწავლისთვის.
|
2
|
20.02.2019
|
ჯამებისა და სხვაობების შედარება
|
პრაქტიკული მაგალითები;
ჯგუფური
მუშაობა:
„ ვეძებთ
გამოსავალს“
|
დაფა
ცარცი
თაბახის
ფურცელზე მოცემული მაგალითები
თითოეული მოსწავლისთვის.
|
3
|
27.02.2019
|
შეკრებისას ათეულის წარმოქმნა
|
დალაგების წესის
აღმოჩენა და კანონზომიერება;
პრაქტიკული მაგალითები;
|
დაფა
ცარცი
ფორმატის ფურცლები
|
4
|
13.03.2019
|
მუშობა ცხრილებზე
|
მონაცემთა ამოკრება
მონაცემთა სიიდან.
მონაცემთა კლასიფიცირება.
ჯგუფური
მუშაობა: პრაქტიკული მაგალითები
|
დაფა
ცარცი
ცხრილები
რვეული
კალამი
|
5
|
20.03.2019
|
გამოსახულებების შედარება დაწყვილება
(ხატავენ შესაბამისი რაოდენობის წერტილებს, ჯვრებს, დააწყვილეთ და შეადარეთ)
|
პრაქტიკული
მაგალითების განხილვა - ანალიზი.
მუშაობა ინდივიდუალურად და ჯგუფებში
|
დაფა
ცარცი
ფორმატის ფურცლები
მარკერი
|
6
|
27.03.2019
|
სამკუთხედი, ოთხკუთხედი, მრავალკუთხედი,
წრე
|
ფიგურები, მათი დახასიათება, დაჯგუფება
|
სახაზავი, დაფა, ცარცი, ფორმატის
ფურცლები, ფერადი ფანქრები, მარკერები
|
7
|
3.04.2019
|
რომელი საათია
|
საათის ცნობის ელემენტების ფლობა;
დროის გარკვევა, საათის ციფერბლატების
ისრების ორიენტირება, ელექტროსაათი, დილისა და საღამოს საათები; საათის ცნობა;
|
ტესტი
დაფა
ცარცი
რვეული
კალამი
|
7
|
10.04.2019
|
რიცხვის დაშლა შესაკრებებად
|
პრაქტიკული მაგალითები.
მუშაობა ინდივიდუალურად, წყვილებში;
ზედმეტი
ინფორმაციის მოძებნა(
საბავშვო მათემატიკური პატარა ზღაპრები)
|
მაგალითების კრებული,
დაფა,
ცარცი,
რვეული,
კალამი.
|
8
|
17.04.2019
|
ტესტი
|
ნასწავლის შეჯამებასა
და ყურადღების მაქსიმალურად მობილიზებისაკენ მიმართული
დავალებები.
|
სხვადასხვა მათემატიკური
სახელმძღვანელოებიდან მასალის გამოყენება.
|
9
|
24.04.2019
|
რიცხვების
დაშლა შესაკრებებად;
|
ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების დამატება,
პრაქტიკული მაგალითები; შეკრება -გამოკლება ათეულის წარმოქმნითა და დაშლით;
|
დაფა,
ცარცი,
რვეული, კალამი.
|
10
|
1.05.2019
|
რიცხვების
ღერძი
|
ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების დამატება,
პრაქტიკული მაგალითები; შეკრება -გამოკლება ათეულის წარმოქმნითა და დაშლით;
|
დაფა,
ცარცი,
რვეული, კალამი. ტესტების კრებული:
|
11
|
8.05.2019
|
გაორმაგება
და განახევრება
|
პრაქტიკული მაგალითები; შეკრება
-გამოკლება
|
დაფა,
ცარცი,
რვეული, კალამი.
|
12
|
15.05.2019
|
შეკრება
- გამოკლება ათეულის წარმოქმნი;
შემაჯამებელი ტესტი
|
ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების დამატება,
პრაქტიკული მაგალითები; შეკრება -გამოკლება ათეულის წარმოქმნითა და დაშლით;
|
გამოყენებული რესურსი:
·
მათემატიკის სახელმძღვანელო - მ.ბერიშვილი, ი.კოტეტიშვილი,
ბ.სულაკაური
·
მათემატიკის სახელმძღვანელი - გ.გოგიშვილი, თ.ვეფხვაძე,
ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი,
·
ტესტების
კრებული: მ.დეისაძე, დ.გოშხელიანი;
Комментариев нет:
Отправить комментарий