გაკვეთილის გეგმა
შესავალი: გეგმაში წარმოდგენილი აქტივობები წარმოადგენს
სამფაზიან კონსტრუქტივისტულ-ინტერაქტივისტურ მოდელზეა აგებული და, ძირითადად კითხვის
უნარის განვითარებაზეა ორიენტირებული. წინასწარ განხილულია წარმოდგენილი აქტივობები
და მათი ჩატარების თანმიმდევრობა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საგნის
მასწავლებელი: ნუნუ სარჯველაძე
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
|
კლასი: IV
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
თემა: „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“
|
დრო: 45 წთ.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის
ამოცანები/სწავლის შედეგები (ცოდნა, უნარ-ჩვევები, დამოკიდებულებები)
მოსწავლე შეძლებს
·
იცოდეს ისტორიული
პიროვნების ერეკლე მეფის შესახებ ერთ-ერთი ლამაზი ისტორია.
·
წაკითხულის
მიმართ დამოკიდებულების გამოვლენას;
·
დასკვნების გაკეთებასა ;
·
საკუთარი აზრის გამოხატვის უნარის
გამომუშავებას;
·
ლექსიკაზე და გრამატიკულ მასალაზე მუშაობას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ეროვნული
სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
ქართ.
IV.2.მოსწავლეს შეუძლია გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება
მხატვრული ნაწარმოების მიმართ.
ქართ.
IV.4. მოსწავლეს
შეუძლია შესაბამისი ენობრივ-გრამატიკული საშუალებების გამოყენება კონკრეტულ სამეტყველო
სიტუაციაში.
ქართ.
IV.6.
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თემაზე შექმნილი მხატვრული ტექსტების დამოუკიდებლად
წაკითხვა.
ქართ.
IV.14. მოსწავლეს
შეუძლია წერის საწყისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმები:
· მასწავლებელი მუშაობს მთელ კლასთნ
· მოსწავლეები მუშაობენ ინდივიდუალურად
· მოსწავლეები მუშაობენ წყვილებში
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილზე გამოყენებული ძირითადი მეთოდები და აქტივობები:
o ანალიზურ -სინთეზური მეთოდი;
o გონებრივი იერიში;
o ტექსტის დამოუკიდებლად კითხვა მარკირებით;
o საკლასო დისკუსია;
o მუშაობა ტესტებზე;
o სლაიდ შოუს პრეზენტაცია „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“
o სქემებზე მუშაობა; („ასოციაციური რუკა“, ‘ვიცოდი,
გავიგე, მინდა ვიცოდე“);
o კროსვორდის შევსება;
o შემაჯამებელი კითხვები, სამუშაოები;
o თვითშფასების ცხრილის შევსება;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო მასალა და რესურსები: (ტექსტები, თვალსაჩინოება,
საპრეზენტაციო მასალა, ინტერნეტრესურსები და სხვა):
o ტექსტები: „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“, „თავდადებული
მღვდელი თევდორე“, „იოთამ ზედგენიძე“,ლადო ასათიანის „ყაყაჩო“, „მეხუთე საუკუნე და ვახტანგ გორგასალი“,
„ცხრა ძმა ხერხეულიძე“, „სამასი თვდადებული ქართველი“; (სახელმძღვანელო „დედაენა“,
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა 2014);
o თაბახის ფურცლები,
o ფერადი ფურცლები
o საპრეზენტაციო მასალა „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“
o მოსწავლის სამუშაო ფურცლები
o ქართველი მეფეების სურათები
o ასოციაციური რუკა, სქემა: „ვიცოდი, გავიგე, მინდა
ვიცოდე“
o კროსვორდი
o სტიკერები
o ფლომასტერები
o მარკერები
o ფლიფჩარტის ფურცელი
o კომპიუტერი
o როუტერი
o Google, Wikipedia
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის
მსვლელობა:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის
დაწყებამდე, გავიხსენებთ ქცევის წესებს; ( 1 წთ)
I
ფაზა - გამოწვევა/პროვოცირება
აქტივობა 1
(3 წთ)
· გაიხსენეთ რა იცით საკუთარი სახელების ბრუნებასთან
დაკავშირებით?
ჩამოყალიბება
წესის:
ü წოდებით ბუნვაში საკუთარი სახელი ბრუნვის ნიშანს არ
დაირთავს;
ü მიმართვისას სახელი წოდებით ბრუნვაში დგას;
ü წინადადებაში მიმართვა მძიმით გამოიყოფა;
მაგალითების განხილვა:
დასვით სასვენი ნიშნები:
ა) მაია კალამი მომაწოდე
ბ) გამომართვი წიგნი გურამ
გ) ამ სიტყვაში ნუცა შეცდომა გაგპარვია
სამუშაო მასალა გადაეგზავნებათ მოსწავლეებს ბუკებში,
ქსელის საშუალებით.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II
ფაზა -ტექსტის წაკითხვა და დამუშავება
აქტივობა
2 (5 წთ)
თითოეული მოსწავლე აკეთებს პრეზენტაციას.
· რომელი ქართველი მეფეები და ისტორიული პიროვნებები
იცით?
· „ასოციაციური რუკის შევსება:
აქტივობა
3 (5 წთ)
პრეზენტაცია „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“ გადაეცემათ
მოსწავლეებს ბუკებში როუტერის საშუალებით.
აქტივობა
4 (5 წთ)
ტექსტის მარკირება, დანომრონ აბზაცები და დაასათაურონ.
აქტივობა
5 (3 წთ)
მუშაობა წყვილებში
მუშაობა ფლიფჩარტებზე:
მოცემული ტექსტის ქვესათაურების თნმიმდევრობით დალაგება,
პრეზენტაცია;
აქტივობა
6 (6 წთ)
მუშაობა წყვილებში პერსონაჟის დახასიათება:
1.
დაახასიათეთ გოგონა
და გამოკვეთეთ ტექსტიდან მისი 2-3 თვისება:
2.
დაახასიათეთ მეფე
და გამოკვეთეთ ტექსტიდან მისი 2-3 თვისება:
3.
პერსონაჟის რუკა:
აქტივობა
7 (5 წთ)
ლექსიკურ ერთეულებზე დაყრდნობით ტექსტის შედგენა:
1.
შურდული
2.
ნეტარება
3.
ბარაქალა
აქტივობა
8 (3 წთ)
ვაბრუნოთ
საკუთარი არსებითი სახელი:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III ფაზა -განმტკიცება-გამთლიანება
აქტივობა
9 ( 2 წთ)
შეურჩიეთ ზედსართავ სახელებს შინაარსით საპირისპირო
სიტყვები:
აქტივობა
9 ( 3 წთ)
კროსვორდი
აქტივობა
10 ( 1 წთ)
მუშაობა ტექსტზე:
ტექსტის პირველი აბზაციდან იპოვე, გახაზე და ამოწერე
ორი ზმნიზედა, ორი ზედსართავი სახელი, შემდეგ კი სამუშაო ფურცელში ცალ-ცალკე ჩამოწერე
შესაბამის ზმნასთან თუ არსებით სახელთან:
ნიმუში:
აქტივობა
11: შეჯამება, რეფლექსია (1 წთ)
მოსწავლეები აკეთებენ შესრულებული აქტივობების ჩამონათვალს;
აქტივობა
12: (2 წთ)
მუშაობა სქემაზე: „ვიცოდი, გავიგე, მინდა ვიცოდე“
აქტივობა
13 (1 წთ)
საშინაო დავალება:
მოსწავლეებს
ეძლევათ დავალებათ, მოიძიონ და წაიკითხონ “ერეკლე მეფე და
ანანურელი ულამაზოები“
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასება:
მასწავლებელი აკვირდება მოსწავლეთა მუშაობას და საკუთარ
სამუშაო რვეულში აკეთებს სპეციალურ ჩანაწერებს, ეს შეეხება:
· სწრაფი, მიმდინარე ჩანაწერები იმ მოსწავლეთა მუშაობის
ასპექტზე, რომლებიც : ა) ძნელად ან საერთოდ ვერ ართმევენ თავს რომელიმე სამიზნე უნარის
დაუფლება-გამოყენებას; ბ) პასიურად ან საერთოდ არ ერთვებიან ამა თუ იმ აქტივობაში.
· მოსწავლეთა მუშაობის მონიტორინგის სქემა. გაკვეთილის
მსვლელობისას ან დასრულების შმდეგ ცხრილის უჯრებში მასწავლებელი ჩაწერს დაკვირვების
შედეგებს ერთი - ორი სიტყვით ან სპეციალური სიმბოლოებით (მაგ: P/á/J - კარგი, საუკეთესო; ±/à/K - საშუალო, დამაკმაყოფილებელი; â/L - საშუალოზე დაბალი, არადამაკმაყოფილებელი; ä
- აწეული, გაუმჯობესებული; æ - დაწეული, გაუარესებული).
მოსწავლეთა
თვითშფასების ცხრილი (ივსება გაკეთილის დასრულების შემდეგ):
მოსწავლეთა თვითშეფასების ცხრილი:
აუცილებლად ვიყენებ პოზიტიურ განმავითარებელ შეფასებას
სიტყვიერად;
პრეზანტაციის
შეფასება:
პრეზენტაციის შეფასება:
დაკვირვების შედეგებს ვიყენებ მოსწავლეებისათვის
უკუკავშირის მიწოდების, დიფერენცირებული აქტივობების დაგეგმვის, მიზნობრივი დახმარების
უზრუნველყოფის, მშობლებთან კომუნიკაციის დროს.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий