среда, 1 августа 2018 г.

გაკვეთილის გეგმა „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“


გაკვეთილის გეგმა



შესავალი: გეგმაში წარმოდგენილი აქტივობები წარმოადგენს სამფაზიან კონსტრუქტივისტულ-ინტერაქტივისტურ მოდელზეა აგებული და, ძირითადად კითხვის უნარის განვითარებაზეა ორიენტირებული. წინასწარ განხილულია წარმოდგენილი აქტივობები და მათი ჩატარების თანმიმდევრობა.
საგნის მასწავლებელი: ნუნუ სარჯველაძე
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი: IV
თემა: „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“
დრო: 45 წთ.
გაკვეთილის ამოცანები/სწავლის შედეგები (ცოდნა, უნარ-ჩვევები, დამოკიდებულებები)

მოსწავლე შეძლებს
·       იცოდეს ისტორიული პიროვნების ერეკლე მეფის შესახებ ერთ-ერთი ლამაზი ისტორია.
·       წაკითხულის მიმართ დამოკიდებულების  გამოვლენას;
·        დასკვნების გაკეთებასა ;
·        საკუთარი აზრის გამოხატვის უნარის გამომუშავებას;
·        ლექსიკაზე და გრამატიკულ მასალაზე მუშაობას.

ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
ქართ. IV.2.მოსწავლეს შეუძლია გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება     მხატვრული     ნაწარმოების მიმართ.
ქართ. IV.4. მოსწავლეს შეუძლია შესაბამისი ენობრივ-გრამატიკული საშუალებების გამოყენება კონკრეტულ სამეტყველო სიტუაციაში.
ქართ. IV.6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თემაზე შექმნილი მხატვრული ტექსტების დამოუკიდებლად წაკითხვა.
ქართ. IV.14. მოსწავლეს შეუძლია წერის საწყისი სტრატეგიების გამოყენება.
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმები:
·       მასწავლებელი მუშაობს მთელ კლასთნ
·       მოსწავლეები მუშაობენ ინდივიდუალურად
·       მოსწავლეები მუშაობენ წყვილებში
გაკვეთილზე გამოყენებული ძირითადი მეთოდები და აქტივობები:
o   ანალიზურ -სინთეზური მეთოდი;
o   გონებრივი იერიში;
o   ტექსტის დამოუკიდებლად კითხვა მარკირებით;
o   საკლასო დისკუსია;
o   მუშაობა ტესტებზე;
o   სლაიდ შოუს პრეზენტაცია „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“
o   სქემებზე მუშაობა; („ასოციაციური რუკა“, ‘ვიცოდი, გავიგე, მინდა ვიცოდე“);
o   კროსვორდის შევსება;
o   შემაჯამებელი კითხვები, სამუშაოები;
o   თვითშფასების ცხრილის შევსება;
სასწავლო მასალა და რესურსები: (ტექსტები, თვალსაჩინოება, საპრეზენტაციო მასალა, ინტერნეტრესურსები და სხვა):
o   ტექსტები: „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“, „თავდადებული მღვდელი თევდორე“, „იოთამ ზედგენიძე“,ლადო ასათიანის  „ყაყაჩო“, „მეხუთე საუკუნე და ვახტანგ გორგასალი“, „ცხრა ძმა ხერხეულიძე“, „სამასი თვდადებული ქართველი“; (სახელმძღვანელო „დედაენა“, ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა 2014);
o   თაბახის ფურცლები,
o   ფერადი ფურცლები
o   საპრეზენტაციო მასალა „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“
o   მოსწავლის სამუშაო ფურცლები
o   ქართველი მეფეების სურათები
o   ასოციაციური რუკა, სქემა: „ვიცოდი, გავიგე, მინდა ვიცოდე“
o   კროსვორდი
o   სტიკერები
o   ფლომასტერები
o   მარკერები
o   ფლიფჩარტის ფურცელი
o   კომპიუტერი
o   როუტერი   
o   Google, Wikipedia
გაკვეთილის მსვლელობა:
გაკვეთილის დაწყებამდე, გავიხსენებთ ქცევის წესებს; ( 1 წთ)

I ფაზა - გამოწვევა/პროვოცირება
აქტივობა  1 (3 წთ)
·       გაიხსენეთ რა იცით საკუთარი სახელების ბრუნებასთან დაკავშირებით?
ჩამოყალიბება წესის:
ü  წოდებით ბუნვაში საკუთარი სახელი ბრუნვის ნიშანს არ დაირთავს;
ü  მიმართვისას სახელი წოდებით ბრუნვაში დგას;
ü  წინადადებაში მიმართვა მძიმით გამოიყოფა;

მაგალითების განხილვა:
დასვით სასვენი ნიშნები:
ა) მაია კალამი მომაწოდე
ბ) გამომართვი წიგნი გურამ
გ) ამ სიტყვაში ნუცა შეცდომა გაგპარვია

სამუშაო მასალა გადაეგზავნებათ მოსწავლეებს ბუკებში, ქსელის საშუალებით.

II ფაზა -ტექსტის წაკითხვა და დამუშავება
აქტივობა 2 (5 წთ)
თითოეული მოსწავლე აკეთებს პრეზენტაციას.

·       რომელი ქართველი მეფეები და ისტორიული პიროვნებები იცით?
·       „ასოციაციური რუკის შევსება:


აქტივობა 3 (5 წთ)
პრეზენტაცია „ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“   გადაეცემათ მოსწავლეებს ბუკებში როუტერის საშუალებით.

აქტივობა 4 (5 წთ)
ტექსტის მარკირება, დანომრონ აბზაცები და დაასათაურონ.

აქტივობა 5 (3 წთ)
მუშაობა წყვილებში
მუშაობა ფლიფჩარტებზე:
მოცემული ტექსტის ქვესათაურების თნმიმდევრობით დალაგება, პრეზენტაცია;

აქტივობა 6 (6 წთ)
მუშაობა წყვილებში პერსონაჟის დახასიათება:
1.     დაახასიათეთ გოგონა და გამოკვეთეთ ტექსტიდან მისი 2-3 თვისება:
2.     დაახასიათეთ მეფე და გამოკვეთეთ ტექსტიდან მისი 2-3 თვისება:




3.     პერსონაჟის რუკა:
აქტივობა 7 (5 წთ)
ლექსიკურ ერთეულებზე დაყრდნობით ტექსტის შედგენა:
1.     შურდული
2.     ნეტარება
3.     ბარაქალა


აქტივობა 8 (3 წთ)

ვაბრუნოთ  საკუთარი არსებითი სახელი:
სახელობითი
ერეკლე
დავითი
მოთხრობითი


მიცემითი


ნათესაობითი


მოქმედებითი


ვითარებითი


წოდებითი




III ფაზა -განმტკიცება-გამთლიანება


აქტივობა 9 ( 2 წთ)

შეურჩიეთ ზედსართავ სახელებს შინაარსით საპირისპირო სიტყვები:
დამარცხებული
გამარჯვებული
ლამაზი
------------------------
ცნობილი
-----------------------
გულიანი
-----------------------
თავმოხდილი
------------------------
გახარებული
-----------------------

აქტივობა 9 ( 3 წთ)
კროსვორდი

აქტივობა 10 ( 1 წთ)
მუშაობა ტექსტზე:
ტექსტის პირველი აბზაციდან იპოვე, გახაზე და ამოწერე ორი ზმნიზედა, ორი ზედსართავი სახელი, შემდეგ კი სამუშაო ფურცელში ცალ-ცალკე ჩამოწერე შესაბამის ზმნასთან თუ არსებით სახელთან:
ნიმუში:
ზმნიზედა
ზედსართავი სახელი
ძლიერ დაამარცხა
მშვენიერი ბედაური



აქტივობა 11: შეჯამება, რეფლექსია (1 წთ)
მოსწავლეები აკეთებენ შესრულებული აქტივობების ჩამონათვალს;

აქტივობა 12: (2 წთ)
მუშაობა სქემაზე: „ვიცოდი, გავიგე, მინდა ვიცოდე“

ვიცოდი









                                                                                                                                   
მინდა ვიცოდე







                                                                                                                                  
გავიგე








                                                                                                                                  













აქტივობა 13 (1 წთ)
საშინაო დავალება:
მოსწავლეებს ეძლევათ დავალებათ, მოიძიონ და წაიკითხონ ერეკლე მეფე და ანანურელი ულამაზოები“
შეფასება:
მასწავლებელი აკვირდება მოსწავლეთა მუშაობას და საკუთარ სამუშაო რვეულში აკეთებს სპეციალურ ჩანაწერებს, ეს შეეხება:
·       სწრაფი, მიმდინარე ჩანაწერები იმ მოსწავლეთა მუშაობის ასპექტზე, რომლებიც : ა) ძნელად ან საერთოდ ვერ ართმევენ თავს რომელიმე სამიზნე უნარის დაუფლება-გამოყენებას; ბ) პასიურად ან საერთოდ არ ერთვებიან ამა თუ იმ აქტივობაში.
·       მოსწავლეთა მუშაობის მონიტორინგის სქემა. გაკვეთილის მსვლელობისას ან დასრულების შმდეგ ცხრილის უჯრებში მასწავლებელი ჩაწერს დაკვირვების შედეგებს ერთი - ორი სიტყვით ან სპეციალური სიმბოლოებით (მაგ: P/á/J - კარგი, საუკეთესო; ±/à/K - საშუალო, დამაკმაყოფილებელი; â/L - საშუალოზე დაბალი, არადამაკმაყოფილებელი;  ä - აწეული, გაუმჯობესებული; æ - დაწეული, გაუარესებული).



მოსწავლე
შეკითხვა, პასუხი და დისკუსია ტექსტის გარშემო
მუშაობა ლექსიკურ ერთეულებზე
ტექსტთან მუშაობა (სიტყვების დეკოდირება)
ტესტებზე მუშაობა და პრეზენტაცია
აქტიურ.
შესრულ.
აქტიურ.
შესრულ.
აქტიურ.
შესრულ.
აქტიურ.
შესრულ.







































მოსწავლეთა თვითშფასების ცხრილი (ივსება გაკეთილის დასრულების შემდეგ):
მოსწავლეთა თვითშეფასების ცხრილი:
რა გავაკეთე დღეს?

როგორ გავაკეთე?

ვისთან ერთად ვიმუშავე?

რა გავაკეთე კარგად?


აუცილებლად ვიყენებ პოზიტიურ განმავითარებელ შეფასებას სიტყვიერად;
 პრეზანტაციის შეფასება:

პრეზენტაციის შეფასება:
პრეზენტატორის სახელი, გვარი
გამართული და სწორი მეტყველება
მსჯელობს არგუმენტირებულად
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
1.



2.



3.



4.






 დაკვირვების შედეგებს ვიყენებ მოსწავლეებისათვის უკუკავშირის მიწოდების, დიფერენცირებული აქტივობების დაგეგმვის, მიზნობრივი დახმარების უზრუნველყოფის, მშობლებთან კომუნიკაციის დროს.


Комментариев нет:

Отправить комментарий