понедельник, 10 июня 2019 г.

სასკოლო გარემო, მეგობრები და თანატოლები


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი და გვარი:      ნუნუ სარჯველაძე,  
საგანი: „მე და საზოგადოება“
სწავლების საფეხური / კლასი:  დაწყებითი. მე-3 კლასი;
გაკვეთილის თემა: სასკოლო გარემო, მეგობრები და თანატოლები
გაკვეთილის მიზანი:
ü  მოსწავლეს გამოუმუშავდეს გარემოში ადეკვატურად და ეთიკურად მოქმედების უნარი;
ü  მოსწავლემ იცოდეს, როგორ და რატომ უნდა იზრუნოს უსაფრთხო სასკოლო გარემოს შექმნაზე;
ü  მოსწავლეს განუვითარდეს სხვადასხვა ტიპის კატასტროფის შმთხვევაში ადეკვატურად აღქმის უნარი;
მოსალოდნელი შედეგები:
საზ.მეც.დაწყ.(I). 15. მოსწავლემ უნდა შეძლოს საგანგებო (ბუნებრივი კატასტროფების დროს) და ცხოვრებისეულ (მაგ: ქუჩაში, ტრანსპორტში, ექსკურსიაზე) სიტუაციებში სამოქალაქო უსაფრთხოების წესების დაცვით მოქმედება;
N
აქტივობების აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1
გაკვეთილის თემისა და მასალის წარდგენა



გაკვეთილის თემისა და მიზნის გაცნობა, რომელიც მიწერია ფლიფჩარტზე.
მთელი კლასი
დაფა, ცარცი
2 წთ
2
საშინაო დავალების შემოწმება



ვამოწმებ საშინაო დავალებას და გამოვიკითხავ წინა მასალას.
მთელი კლასი

2 წთ
3
ახალი მასალის ახსნა

A ფაზა (გამოწვევა)






პროვოცირება:
მუშაობა კოგნიტურ მაორგანიზებელ სქემებზე („ასოციაციური რუკა“): როგორ მესმის „ჩემი უსაფრთხოება“?

მთელი კლასი
კოგნიტურ მაორგანიზებელი სქემები, „ასოციაციური რუკა“
2 წთ
4
მაპროვოცირებელი კითხვები:
-რა ვიცით „მოსწავლეთა ქცევის კოდექსის“შესახებ?
-როგორ გესმით „უსაფრთხო გარემო“?
-გსმენიათ საგანგებო სიტუაციების სამსახურის შესახებ?
-როდის მიმართავენ მას?
-რას ნისნავს ევაკუაცია?
(აქვე ტერმინების განმარტება: ევაკუაცია,საგანგებო სიტუაციები, ხანძარსაწინააღმდეგო დაფა)

მთელი კლასი
მაპროვოცირებელი კითხვები
4 წთ
5
ინფორმაციის გადაცემა
B ფაზა (სიღრმისეული წვდომა)
ისტ-ის ტექნოლოგიების გამოყენებით ელექტრონული პრეზენტაცია: „უსაფრთხო სკოლა, უსაფრთხო გარემო“, სადაც აღწერილია სასკოლო გარემო, მასთან დაკავშირებული წესებისა და კანონების დაცვა (მაგ: არ შეიძლება სკოლაში ჩხუბი; მასწავლებლის ნებართვის გარეშე გაკვეთილიდან წასვლა; ისეთი ნივთების სკოლაში მოტანა რომელიც გარშემო მყოფთათვის სახიფათოა: სწრაფად აალებადია, მჩხვლეტავი, მტვრევადი, მჭრელი, მომწამლავი, წამალი უფროსის მეთვალყურეობის გარეშე და სხა). ელექტრონული სლაიდის მსვლელობას თან ახლავს მასწავლებლის კომენტარები და ხდება მისი კრიტიკული განხილვა-ანალიზი;
მთელი კლასი
ელ.სლაიდი
7 წ
6
ევაკუაციის წესების შემუშავება
მოსწავლეები ჯგუფებში შეიმუშავებენ ევაკუაციის  წესებს, მოაწოებენ პოსტერულ სესიასა და პრეზენტაციას, ხოლო შემუშავებულ წესებს გამოაკრავენ თვალსაჩინო ადგილას.
ჯგუფები
შემუშავებული ევაკუაციის წესები
10 წთ
7
უსაფრთხოების პლაკატის შექმნა
პლაკატის შექმნა, რომელიც უსაფრთხოების დაცვისაკენ მოგვიწოდებს
მთელი კლასი
შექმნილი პლაკატი
8 წთ
8
ბუკებში მოგზაურობა
C ფაზა (რეფლექსია)
ელექტრონული თამაში ბუკებში, რომელიც სკოლაში უსაფრთხოების წესების დაცვას გვასწავლის.

მთელი კლაის
ბუკები
5 წთ
9
საშინაო დავალება
საგანგებ სიტუაციასთან დაკავშირებული საკვანძო სიტყვების გამოყენებით თემის დაწერა;
მთელი კლასი
საკვანძო სიტყვები: სკოლა, მოსწავლე, უსაფრთხოება, საგანგებო სიტუაციები, ხანძარსაწინააღმდეგო დაფა
3 წთ
10





შეფასება
ვაკეთებ განმავითაერებელ შეფასებას; ვაფასებ მთელ კლას, ინდივიდს. ასევე კეთდებე ურთიერთშეფასება,  ე.წ. „კრიტიკული მეგობარი“,

შეფასების რუბრიკები
2 წთ



 

Комментариев нет:

Отправить комментарий